۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

وحدت بر روی گسل‌ها

پریشب در دامغان زلزله آمد. مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران هنوز صبح نشده اعلام کرد که این زلزله «هیچ» تاثیری بر روی گسل‌های تهران نداشته است!
از همین پیام کوتاه و به نظر من فریبکارانه می‌توان عمق نگرانی مسئولان از آن چیزی که سال‌ها به آن بی‌توجه بوده‌اند را دریافت. هر لحظه احتمال زلزله تهران وجود دارد و حضرات می‌خواهند به زور تبلیغ، زلزله را در اذهان عمومی به تاخیر بیاندازند و از این طریق وحدت اجتماعی را حفظ کنند.

به گمان من مخالفت حسین شریعتمداری به سخنان امام جمعه موقت تهران در خصوص وحدت (منتشر شده در کیهان روز شنبه) حاوی نکته‌ای درخور توجه است، به خصوص اگر رفتار حسین شریعتمداری (و امثال او را) را در نمونه‌های گذشته در نظر داشته باشیم. در این نمونه، مخالفت نماینده ولی فقیه در یک جا با نماینده او در جایی دیگر است. محتوای مخالفت هم جالب است: تفسیر نظر آقای خامنه‌ای در خصوص وحدت. نظر طرفین نسبت به هم حالت صد و هشتاد درجه‌ای دارد، این یعنی اختلاف در تفسیر وحدت! عامل این مخالفت هم حسین شریعتمداری است، با سابقه روشن در این زمینه‌ها.
به نظر من حسین شریعتمداری در حال ارسال پیام به آقای خامنه‌ای است. آن قربان صدقه رفتن‌ها برای مقام معظم رهبری نیز که هر از چند گاهی در نوشته‌های مناجات‌ گونه حسین شریعتمداری با رهبری دیده می‌شود، عاری از حقیقت است و مصرف مقطعی دارد. گسل‌های زلزله سیاسی ایران نیز در همین جاهاست، اتحاد‌ها واقعی نیست، بر مبنای حقیقت نیست و لذا هر گونه خیانتی قابل انتظار است. این ویژگی جریان نفاق است که به روشنی و دقت در قرآن بیان شده است.

اگر زلزله تهران را بتوان با نظرات موسسه ژئوفیزیک به تاخیر انداخت، وحدت نیز با رهنمودهای رهبری که سال‌هاست جلوی تاخت و تاز کسانی چون حسین شریعتمداری را نگرفته است، ممکن خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر