۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

هدیه دولت اعتدال و امید به جریانات معناگرا!

توضیح:
این بار معاون فرهنگی وزارت علوم از «شناسایی عاملین عرفان‌های کاذب» در دانشگاه‌ها سخن می‌گوید. آقای معاون به صراحت می‌گوید که مسئله قومیت‌ها و فرقه‌ها در دستور کار جدی وزارت علوم است و به خصوص به نقش نهاد رهبری در این موضوع اشاره دارد. لازم به ذکر است که عباراتی چون «عرفان‌های کاذب»، «فرقه‌ها» و مشابه آن‌ها به جریانات معناگرایی اشاره دارد، که علی خامنه‌ای آن‌ها را توطئه دشمن می‌داند. یادآوری می‌شود که چند هفته قبل نهاد رهبری کتابی درخصوص «عرفان‌های کاذب» منتشر کرده بود.
نکته دیگر درگیر شدن «نیمی از دانشگاه‌های مادر» در این خصوص است که نشان‌ دهنده عزمی است که حکومت برای برخورد با این جریانات دارد. به خصوص عبارت «شناسایی عاملین عرفان‌های کاذب» روشن کننده رویکرد سرکوبگرانه‌ای است که از این کار دنبال می‌شود. قبلا سایت تابناک گزارش داده بود که «مامورانی از جانب رهبری در حال تعقیب عرفان‌های انحرافی هستند».


تشکیل کارگروه شناسایی عاملین عرفان‌های کاذب در دانشگاه‌ها
معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی گفت: 25 دانشگاه متولی شناسایی عرفان‌های کاذب در دانشگاه‌ها هستند.
خواجه سروی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»، گفت: کارگروه‌هایی با همکاری 25 دانشگاه برای پیگیری آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها به خصوص پیگیری عرفانهای کاذب تشکیل شده است.
معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: مسائل اجتماعی ماه به ماه در دانشگاه‌ها بررسی می‌شود که بخشی از آن آکاهی بخشی به دانشجویان در مورد عرفان‌های کاذب است و معمولا از توان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کمک می‌گیریم. مشاوره‌هایی از نهاد گرفته می‌شود، این مشاوره‌ها در زمینه مسائل قومیت‌ها و فرقه‌ها هستند که در دستور کار جدی وزارت علوم است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های فردوسی مشهد، زابل، سیستان وبلوچستان، هرمزگان، علامه، شهید بهشتی، تهران، امیر کبیر و تقریبا نیمی از دانشگاه‌های مادر را درگیر این مسئله کرده‌ایم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر