۱۳۹۲ آبان ۷, سه‌شنبه

فعال شدن 50 هزار مدرسه برای مقابله با جریانات معناگرا

توضیح:
در این خبر سرهنگ علی صابر ماهانی، رییس سازمان بسیج دانش آموزی، از فعال شدن 50 هزار مدرسه در طرحی به نام «حلقه‌های صالحین» خبر می‌دهد که محصول «ورود با روحیه جهاد‌گونه» برای مقابله با «عرفان‌های کاذب» و «شیطان پرستی» است. خبری که خود گویای نفوذ جریانات معناگرا در سطح کشور است.
نکته این که این مصاحبه در خصوص ویژه برنامه‌های روز 13 آبان است. ظاهرا طرح مقابله با «جریانات معناگرا یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان، و یا تنظیم کننده این خبر است.
و البته ارتباط سازمانی بسیج دانش آموزی با علی خامنه‌ای نیز نیازی به یادآوری ندارد.  

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد
ویژه برنامه‌های روز ۱۳ آبان /تجدید میثاق با شهید «علم‌الهدی» فاتح لانه جاسوسی
خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به فعالیت‌ها برای خنثی سازی ترفندهای دشمن گفت: در روز ۱۳ آبان علاوه بر برنامه ویژه مقابل لانه جاسوسی برنامه تجدید میثاق با شهید علم الهدی در هویزه را داریم.

علی صابر ماهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص فعالیت‌ها به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و روز 13 آبان روز دانش آموز اظهار داشت: در روز 13 آبان در خیابان طالقانی و مقابل لانه جاسوسی آمریکا مراسم ویژه این روز را با حضور پرشور دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم که نمادهای استکبار توسط دانش‌آموزان به آتش کشیده می‌شود.
وی افزود:‌همزمان با مراسم روز 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی به طور همزمان مراسم ویژه‌ای را در هویزه برای دانش‌آموزان داریم که با شهید علم الهدی به عنوان شخصیت فاتح لانه جاسوسی تجدید میثاق کنند.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان ادامه دارد، گفت: دیدار با ائمه جماعات، برگزاری آئین صبحگاه ایثار و شجاعت در مدارس و اجرای مراسم بزرگداشت شهیده فهمیده و عطر افشانی مزار شهدای دانش‌آموز و برگزاری مراسمی در 5 استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و فارس با یاد شهید فهمیده و برای دانش‌آموزان 13 ساله از جمله برنامه‌های شاخص این هفته است.
صابر ماهانی در پاسخ به این پرسش که بسیج دانش‌آموزی برای مقابله با عرفان‌های کاذب و جریان‌های شیطان پرستی چه برنامه‌هایی را دارد، عنوان کرد: در این که دشمن در عرصه فرهنگی در حال فعالیت است، شکی نیست اما ما باید در این عرصه با روحیه جهادگونه وارد شویم و یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند منجر به خنثی سازی ترفندهای دشمن شود، میدان دادن به دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد:‌باید دانش‌آموزان را به حلقه‌های تربیتی و بصیرتی وصل کرد وقتی دانش‌آموز در این حلقه‌ها حضور یافته، ترفندهای دشمن برای او بازگو می‌شود بنابراین دانش‌آموز با این ترفند‌ها آشنا می‌شود و خنثی‌سازی آنها آسان‌تر است. در بحث بسیج دانش‌آموزی یکی از اقدامات محوری که انجام می‌دهیم برگزاری بحث‌های اخلاقی، تربیتی و بصیرتی در قالب طرح حلقه‌های صالحین است که هم‌اکنون حلقه‌های صالحین در سطح 50 هزار مدرسه برگزار می‌شود و به دانش‌آموزان در موضوعات و مسائل مختلف بصیرت و آگاهی می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر