۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

بررسی تاثیر «عرفان‌های کاذب» بر سلامت روانی، در رادیوی معارف

توضیح: بررسی تاثیر عرفان‌های کاذب بر سلامت روانی و خطر آن بر سلامت جسمی در رادیو معارف از زوایای مختلفی قابل تامل است. از همه مهمتر توجه به کسی است که اینگونه مباحث را مدام اینجا و آن‌جا مطرح می‌کند.
آن چه در رزومه این شخص قابل تامل است، عضویت او در شورای سیاست گذاری فرق و ادیان معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم است، یعنی همانجایی که علی خامنه‌ای در سال 1389 مستقیما حضور پیدا کرد و درباره خطر عرفان‌های کاذب هشدار داد. حضوری که می‌توان آن را کلید خوردن برخورد سیستماتیک و همه جانبه با جریانات معناگرا تلقی نمود.
البته مرور سایرفعالیت‌های (موسوم به) علمی این شخص به روشنی گویای سرمایه گزاری کلان حکومت اسلامی برای برخورد با جریانات معناگراست.
همزمان بالا رفتن حجم تحرکات رسانه‌ای در حوزه تخریب جریانات معناگرا نیز ممکن است نشانه‌ای از شروع دور جدید برخوردها با این جریانات، پس از فروکش کردن هیجانات پس از انتخابات باشد. به ویژه همزمانی این اتفاق با اتفاقات سیاسی روز که نشاندهنده ساماندهی بخش سرکوب‌گر حکومت پس از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری است.

راه و بيراه سلامت رواني بر امواج راديو معارف
برنامه «راه و بيراه» به بررسي نقش سلامت رواني در بهداشت جسمي مي پردازد.
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، نقش سلامت رواني در بهداشت جسمي و پيامد‌هاي مخرب تاثير شبه معنويت‌ها در سلامت معنوی و در نتيجه عدم تعادل در سلامت جسمي در برنامه «راه و بيراه» بررسی می‌شود.
در اين برنامه در ادامه روند بررسی سلامت معنوی و عوامل آسیب زا بر این جنبه از سلامت انسان، در سه حوزه آسیب‌های جسمی، آسیب‌های روانی و معنوی و آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود. همچنین کارشناس این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف در ادامه تاثير سلامت معنوي بر سلامت جسمي و رواني را بررسی كرده و سپس تاثير عرفان‌هاي كاذب بر سلامت رواني و در نتيجه خطر آن‌ها براي سلامت جسمي نيز تبيين مي‌كند.

همچنین در این برنامه با برقراری تماس تلفنی،دكتر عباسي عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي و رييس مركز تحقيقات اخلاق و حقوق پزشكي و و مدير گروه اخلاق زيستی کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی يونسکو و دكتر سعيد نظري توكلي عضو هيئت علمي دانشكده الهيات دانشگاه تهران و معاون مركز تحقيقات اخلاق و حقوق پزشكي در مورد تعريف سلامت معنوي از ديدگاه حقوق پزشكي صحبت خواهند كرد./س

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر