۱۳۹۲ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

پاشیدن خاک بر صورت خورشید، و نگرانی کارشناسان! از فعال بودن دوست‌داران «رام الله» در اینترنت

معرفی برنامه رادیویی زیر (که خبر آن در زیر می‌آید) برای من حاوی یک نکته تازه بود. این بار ادعا شده است که جریان شیطان‌گرایی در سطح فضای مجازی فعال است.
طی این چند سال که می‌توان گفت در سطح فضای مجازی فعال هستم و قضایای مرتبط با مسائل معنوی را به شکل ممتد دنبال می‌کنم، تا این لحظه با جریانی که عنوان «شیطان گرایی» را بر خود پذیرفته باشد، برخورد نکرده‌ام. البته نمی‌توانم مدعی شوم که قطعا چنین چیزی وجود ندارد اما گمان نمی‌کنم چنین جریانی آنقدر به شکل فعال در سطح اینترنت حضور داشته باشد که برنامه‌ای رادیویی برای بررسی آن ترتیب بدهند و یک سری کارشناس! هم در آن بنشینند و نظر بدهند. وانگهی برای من ساده نیست تصور این که افرادی در داخل ایران فعال باشند و با فیلتر شکن خود را به شبکه‌های مجازی متصل کنند و خود را هم رسما شیطان گرا معرفی کنند، چرا که حکم چنین افرادی از نظر حکومت معلوم است که چیست.

شاید هم منظور کسانی هستند که این‌ها با طرز تفکرشان مخالف هستند، و چون خودشان را در اردوی خدا می‌دانند، لابد طرف مقابل شیطان گراست! در این صورت البته جریان شیطان گرا به شدت در اینترنت فعال است. در هر حال بایستی این برنامه را گوش کرد، تا ببینیم این ادعای واقعا عجیب از کجا آمده است.
و اما سوی دیگر ماجرا قرار دادن نام «رام الله» در کنار «شیطان‌گرایی» است. وقتی از این منظر به موضوع نگاه می‌کنم البته گره مسئله باز می‌شود، همان داستان تکراری قرار دادن نام رام الله در کنار هر چیزی که از خودش بار منفی متصاعد کند. و این گونه است که متن معرفی برنامه مدعی است این برنامه قرار است «شنوندگان را بیدار و آنها را از آسیب‌های وارده» باز دارد، بیدار کردنی از جنس پاشیدن خاک به صورت خورشید. 
نکته دیگر کارشناس فرهنگی برنامه است و نظراتی که مثلا درباره سری هری پاتر دارد. این نظرات را می‌توان در اینجا خواند. خلاصه موضوع آن که او معتقد است مجموعه هری پاتر را کسان دیگری نوشته‌اند و دست نویسنده داده‌اند تا منتشر کند و کلا کتاب هم در خدمت یهود است به همین دلیل نویسنده اصلی کتاب یک یهودی بوده است و هری پاتر هم روایتی است از جنگ‌های جهانی با قصد زنده نگاه داشتن «افسانه» هولوکاست. من در این زمینه نمی‌توانم نظری قاطع بدهم، اما برایم عجیب است که چرا یهودی مورد نظر این کارشناس، بایستی چنین راه عجیب و پیچیده‌ای را برای زنده نگاه داشتن هولوکاست انتخاب کند، به خصوص وقتی که کمتر کسی بتواند چنین کد گذاری پیجیده‌ای را رمزگشایی کند.
و اما این خبر حاوی نکته‌ای مثبت هم هست، دوست داران «رام الله» چنان در عرصه مجازی فعالند که گویا خواب را از چشمان حضرات ربوده است.

یادآوری می‌شود، ایلیا میم رام الله (پیمان فتاحی) بنیانگذار و رهبر جمعیت ال‌یاسین است. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در سایت رسمی جمعیت ال‌یاسین و یا ویکی‌پدیا بخوانید. 

گسترش عرفان‌های کاذب در فضای مجازی بررسی می‌شود
گروه فضای مجازی: برنامه رادیویی «بررسی فضای مجازی و عرفان‌های کاذب» دهم بهمن از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برنامه «شطرنج با شیطان» کاری از گروه علم و زندگی شبکه رادیویی تهران پنجشنبه، دهم بهمن‌ماه با موضوع «فضای مجازی و عرفان‌های کاذب» ساعت 13:30 به مدت یک ساعت از رادیو تهران پخش می‌شود.
پاره‌ای از فرقه‌ها که امکان رسمی فعالیت در ایران را ندارند، به کمک نرم‌افزارهای فیلترشکن توانسته‌اند با بخشی از کاربران حرفه‌ای، همچنان ارتباط گرفته و در فضای مجازی به حیات خویش ادامه دهند. جریان شیطان‌گرایی، جریان تی اس ام و فرقه رام‌الله در کشور، چنین رویه‌ای داشته‌اند.
این برنامه با حضور کارشناسان و متخصصان با بررسی و تحلیل عرفان‌های کاذب در فضای مجازی و گسترش آن، شنوندگان را بیدار و آنها را از آسیب‌های وارده باز می‌دارد.
 برنامه شطرنج با شیطان با آیتم‌های مختلفی همچون گزارش‌های مردمی، کارشناسان، میهمانان و آسیب‌دیدگان از فرقه‌های جدید از شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌شود.
امیرعباس عبداللهی، کارشناس فرهنگی، روح‌الله مؤمن‌نسب کارشناس حوزه فضای مجازی، ابوذر منتظرالقائم، کارشناس حوزه فضای مجازی و سیدکاظم موسوی، کارشناس ـ مجری در این برنامه حضور دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر