۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

معاون قوه قضاییه: باید با عرفان‌های کاذب برخورد شود.

توضیح:
رییسی که به گفته خودش منصوب شخص خامنه‌ای است نیز همان تئوری توطئه خامنه‌ای در خصوص جریانات معناگرا را تکرار می‌کند، به این شکل که دشمن دنبال ضربه زدن به روحانیت است و به این خاطر باید با «عرفان‌های کاذب» برخورد شود.

منبع: ایلنا
دادستان ویژه‌ روحانیت گفت: باید با عرفان‌های کاذب و دکان‌داری‌هایی که به نام دین برگزار می‌شوند برخورد شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه و دادستان ویژه‌ روحانیت با حضور در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور جایگاه نماز جمعه را نوعی دعوت به تقوای الهی خواند و گفت: امام جمعه در این جایگاه رفیع با سلوک، رفتار و عمل خود دیگران را به تقوای الهی دعوت می‌کند.
وی ادامه داد: امروز پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی و با وجود کارهایی که علیه روحانیت صورت گرفته اما به نظر بسیاری از کار‌شناسان روحانیت همچنان از اثرگذار‌ترین و مطمئن‌ترین جریان‌ها برای مردم است و به عنوان بالا‌ترین مرجع در نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.
رئیسی با تاکید بر اینکه امروز کوچک‌ترین خللی در نوع تاثیرگذاری جریان روحانیت وارد نشده است، گفت: به هر میزانی که روحانیون در منطقه و جامعه اسلامی نفوذ داشته باشند دشمن نیز برای کاهش اثرگذاری تلاش خواهد کرد.
وی بیشترین هدف دشمن علیه روحانیت را مختل کردن تاثیرات ائمه جمعه ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسئولیت صیانت از روحانیت در درجه اول بر عهده علما و مدیریت حوزه‌های علمیه و بعد وظیفه دادستان ویژه روحانیت و نهادهای خدمت رسان است. ما به عنوان مجموعه‌هایی که کمک کننده به این نهاد هستیم باید در زمینهٔ جلوگیری از نفوذ عناصر ناسالم، به مجموعهٔ روحانیت اقدام کنیم؛ مجموعه‌ای که هیچ ارتباطی با روحانیت ندارد و فقط می‌خواهد به امیال خود یا کسانی که آن‌ها را مامور کرده‌اند برسد.
رییسی دقت در گزینش و عدم اکتفا به اعتماد را دربارهٔ مراقبت در حوزهٔ روحانیت امری ضروری خواند و تصریح کرد: کارآمد‌ترین کنترل، خود کنترلی است که این به مساله تربیت و تزکیه بر می‌گردد. ما خدمت مراجع که می‌رسیم تاکید می‌شود که در حوزه‌ها مساله تهذیب، مساله محوری باشد زیرا طلبه خود ساخته منشاء برکات است ولی هر جایی که مشکلی باشد دارای آسیب‌های فراوانی است.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین سرمایهٔ یک روحانی آزادی اوست، عنوان کرد: به همین خاطر در مسائل کوچکی که هنوز به اتهام و جرم منجر نشده است، در بسیاری از موارد با تذکر این مساله حل شده است.
رئیسی گفت: در مدرسه فیضیه یک اطلاعیه برای مدت مدیدی در تابلوی اعلانات نصب می‌شود، مبنی بر اینکه کسانی که می‌خواهند پول‌هایشان را بگذارند و سود بگیرند. فرد به عنوان طلبه پول‌های بسیاری را جمع می‌کند و چون کاسبی ندارد و نمی‌تواند درآمدی داشته باشد بعد از مدتی کم می‌آورد و بسیاری از طلاب در همین رابطه گرفتار شده و حتی فرش زیر پای خود را فروختند.
معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: در این یک سال که به امر مقام معظم رهبری در دادسرای ویژهٔ روحانیت آمده‌ام یکی از پرونده‌ها این بود که در یکی از شرکت‌های خودورسازی امام جماعتی بیش از هزار نفر را گرفتار کرده است. به گونه‌ای که افراد به این امام جماعت به عنوان فردی مورد اعتماد پول دادند و او هم چون کاسبی نداشته بعد از مدتی پول کم آورده و الان این پرونده بیش از هزار نفر شاکی دارد. البته که یکباره کار به اینجا کشیده نمی‌شونده وقتی که این تعداد ۱۰ یا ۱۰۰ نفر بودند امکان پیشگیری وجود داشت، ولی الان هم باید با این فرد برخورد کنیم هم کسانی که پول دادند به پولشان نمی‌رسند.
رئیس افزود: در مواردی که طلبه‌های ما به مقدمهٔ جرمی می‌رسند در بسیاری از موارد با تذکر این مساله قابل حل است. بخشی از دعاوی که رسیدگی به آن‌ها با شکایت خصوصی آغاز می‌شود و با گذشت شاکی هم رسیدگی خاتمه می‌یابد نیازی نیست در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت مطرح شود. مسایل مالی نیز واقعا نیاز نیست که در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شود.
وی با تاکید بر اینکه ما نباید بگذاریم که یک مساله خانوادگی در دادگاه روحانیت مطرح شود، گفت: راهکار حل مسائل خانوادگی در قرآن دادگاه نیست حکم دادگاه آخرین راهکار است و راهکار اول‌‌ همان حکمیت است.

دادستان ویژه‌ روحانیت با بیان اینکه پاک‌ترین مجموعه در کشور مجموعهٔ روحانیت است، گفت: نباید بگذاریم این مجموعه آسیب ببیند چون دشمن دنبال این موضوع است. با عرفان‌های کاذب و دکان‌داری‌هایی که به نام دین برگزار می‌شوند باید برخورد شود. یعنی مجموعهٔ ما می‌تواند این آسیب‌ها را بشناسند و با آن‌ها برخورد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر