۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

فرزانگی دروغین

سخنان دیروز مصباح یزدی درباره احمدی نژاد مملو از نکاتی در خور توجه است. مصباح یزدی با زرنگی خاص مکاران سیاست باز رسما اعلام می‌کند که احمدی نژاد سحر و جادو شده است، اما همزمان همین ایده را در لا به لای شوخی و جدی مطرح می‌کند و با بیان این که این کاره نیست و اطلاعاتش در حد مسموعات است و ... موضوع را سعی دارد که به ابهام بکشاند.

به گمان من، این طرز تلقی به زودی خودش را به شکل عینی در صحنه سیاست ایران به نمایش خواهد گذاشت. ظاهرا عقلای قوم! چاره را در این یافته‌اند که تغییر آن احمدی نژاد ولایت مدار دست رهبر بوس، به این احمدی نژاد کنونی را به موضوعات ماورایی ربط دهند، به جادو و جمبل! چیزی که تحلیل و فهم آن از توان انسان خارج است. به این گونه می‌خواهند اشتباه محرز خود در به قدرت رساندن احمدی نژاد را توجیه کنند. به یاد داشته باشیم که همین مصباح چند روز پیش بروز مشکلات را مصلحت خدا دانسته بود که عقل ما قادر به فهم آن نیست.
اما سکه روی دیگری هم دارد. به خصوص از بعد از انتخابات 88 به کرات صحبت از فرزانگی رهبر معظم انقلاب شده است، به طور مشخص پیش بینی‌های ایشان درباره مسائل مختلف داخلی و جهانی. کار به آنجا رسید که گفتند خامنه‌ای اصلا خیزش آزادی‌خواهانه اعراب را پیش بینی فرموده‌اند، یا مثلا معتقدند که خامنه‌ای چند سال قبل وقوع فتنه را پیش بینی کرده‌ است، یا مثلا همان زمان انتخاب شدن به رهبری منحرف شدن آیت الله آذری قمی از خط ولایت را پیش بینی کرده است، از قول حسن نصر الله گفتند که خامنه‌ای روند مذاکرات صلح را پیش بینی کرده است، عقب نشینی اسرائیل از لبنان را پیش بینی کرده است، بهتر شدن وضع سوریه بعد از حافظ اسد را پیش بینی کرده است. او آزادی قدس در آینده نزدیک را پیش بینی کرده است و ...
حال سوال این است که مقام رهبری با آن فرزانگی! که دارد چطور نتوانست مصیبتی به نام احمدی نژاد را پیش بینی کند؟ پیش بینی که نفرمودند هیچ، آن چنان هم او را تایید فرمودند که تا مدت‌ها کسی جرات نداشت علیه احمدی نژاد حرفی بزند. چرا مقام رهبری عاجز از این پیش بینی بود؟ پاسخ را باید در جادو و جمبل جستجو کرد و مصلحت خداوند که عقل ما به آن نمی‌رسد!
کاخ فرزانگی‌های دروغین و بت سازی‌های باطل از افراد این گونه فرو می‌ریزد، با مکر خدا و به دست خود افراد. و فرصت خوبی است برای ما، برای به نظاره نشستن و تجربه کردن.
جدای از این، طرح موضوع جادو و سحر شدن احمدی‌نژاد را بایستی خیلی جدی گرفت. این آینه‌ای است از آن چه در پشت صحنه برای خلاص شدن از احمدی نژاد در جریان است.

سخنان مصباح را می‌توانید در اینجا بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر