۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

نفاق

هنوز چند روزی از اظهار نظر خامنه‌ای نگذشته بود که مطابق انتظار فرآیند حذف شروع شد. در آن سخنرانی خامنه‌ای ادعا کرد که مطلب اختلاف بین او و احمدی‌نژاد اصلا مهم نبوده است و رسانه‌ها موضوع را بزرگ جلوه داده‌اند.
و بعد احمدی‌نژاد چند روزی در خانه تحصن کرد، کاری که بعدها آن را «دورکاری» نام نهاد.

همزمان، همان فرآیند معروف و تجربه شده تخریب، زمینه سازی و بعد اقدام،‌اجرا شد. سخنرانان ابتدا از این سخن گفتند که مملکت را با اجنه و ... نمی‌شود اداره کرد. آن یکی گفت که تسلط بر علوم غریبه نشانه حقانیت نیست. همزمان موضوع روی فساد اقتصادی برخی نزدیکان رییس جمهوری چرخید و در نهایت طی یکی دو روز گذشته تعداد زیادی از افراد نزدیک به احمدی‌نژاد دستگیر شدند، من جمله پیش نماز نهاد ریاست جمهوری و گزینه احمدی نژاد برای وزارت اطلاعات. امروز هم گفته شد که تعداد دستگیر شدگان 25 تن بوده است و برخی هم با علوم غریبه آشنایی داشته‌اند.
همزمان امروز سایت الف از تخلفات اقتصادی مشایی و بقایی به صراحت سخن گفت و مجموعه‌ای از مدارک هم ارائه کرد.
بعد از سی و اندی سال تجربه کردن جمهوری اسلامی، کیست که نداند اینگونه تحرکات آن هم در این سطح، یعنی نزدیک‌ترین افراد به رییس جمهوری، به طور قطع با دستور رهبر، یعنی خامنه‌ای اجرا شده است؟
کیست که نداند که این تخلفات، از موضوع اجنه و فساد اقتصادی و ...، مدت‌هاست بر سر زبان‌هاست و موضوعی نیست که تازه کشف شده باشد؟
حال چطور شده که همان زمان که خامنه‌ای مدعی می‌شود مشکلی نیست، این‌ها مطرح می‌شوند؟ چرا در این مقطع زمانی خاص بایستی اطرافیان احمدی نژاد دستگیر شوند؟
****
به لطف حکومت اسلامی! کلمه نفاق هم مثل خیلی واژه‌های دیگر، تبدیل به نوعی دشنام شده است. به عنوان مثال از نظر حسین شریعتمداری هر کس غیر از خود شریعتمداری و اطرافیانش منافق است. این ادعاها اهمیتی ندارد، آن چه مهم است معنای کلمه است و تشریح آن که به دقت و با مصادیق در قرآن برای آن آمده است. ما در این برهه زمانی این شانس را داریم که نفاق را عینا تجربه کنیم و مصداق بارز آن را ببینیم.
من خامنه‌ای را مصداق عینی نفاق می‌دانم. کسی که درونا دچار چندین پارگی و تناقضات شده است و مدام در پی ظاهر سازی آن هم از طریقی ابتدایی است. کسی که در ظاهر می‌گوید من با تو هستم، در پشت صحنه اما توطئه می‌کند. در این مصداق کنونی، او ناچار است ظاهرا از احمدی نژاد تعریف و تمجید کند. همزمان افراد را در مجلس و سپاه و ... بر علیه او بشوراند.
*****

و اما یک نکته جالب هم در موضوع وجود دارد. فعلا که اجنه رسما از دفتر رییس جمهوری محبوب خامنه‌ای سر درآوردند. فعلا که افتضاح فساد اقتصادی هم از اطراف مالک اشتر علی!، و دولت کریمه عدالت خواه! بیرون زد. چقدر جالب است که اتهام زنندگان به جریان حق، خود به همان اتهامات گرفتار می‌شوند، همان حکایت پرتاب سنگریزه‌ها و ریزش کوه‌هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر