۱۳۹۰ فروردین ۱۲, جمعه

وقتی که لغات بی ارزش می‌شوند

در شرایطی که جمعیت بحرین کلا یک میلیون و دویست هزار نفر است به نظر شما به چه دلیل باید تیتر این خبر اینچنین تنظیم شده باشد؟
و وقتی اعتبار تیتر خبر اینقدر زیر سوال است، چگونه می‌توان به «هزاران» نفری که در متن خبر از آن یاد شده اعتماد کرد؟

از نظر من در خوشبینانه‌ترین حالت، تنظیم کننده خبر فقط می‌داند که باید موضوع بحرین و اعتراضات را بزرگ نمایی کند و مهم نیست که ...


و این هم متن خبر:
تشییع پيكر میلیونی شهيد 15 ساله بحرینی
هزاران نفر از شهروندان بحريني در روستايي در نزديكي شهر منامه، پيكر نوجوان شهيد 15 ساله را تشييع كردند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني پرس‌تي‌وي، هزاران بحريني امروز در مراسم تشييع پيكر "احمد سعيد شمس " نوجوان 15 ساله كه روز چهارشنبه از سوي نيرو‌هاي بحريني در روستاي سار هدف گلوله قرار گرفت، شركت كردند.
بنا بر اين گزارش، اين مراسم به صحنه تظاهراتي ديگر از سوي مخالفان دولت تبديل شد كه خواستار كناره‌گيري "حمد بن عيسي ال خليفه " از قدرت بودند.
شهيد احمد سعيد شمس نوجوان 15 ساله درحال بازي در كنار منزل خود بود كه يك گشتي امنيتي به سمت وي آتش گشود و نيروهاي امنيتي هيچ كمكي براي امدادرساني به اين نوجوان نكردند تا اينكه به شهادت رسيد. اين در حالي است كه مقامات دولتي بحرين مدعي شدند سعيد شمس بر اثر شكستگي گردن جان خود را از دست داده است.
حزب الوفاق با محكوم‌كردن اين جنات از سوي نيرو‌هاي امنيتي اعلام كرد اين افراد كه اغلب مليتي غير بحريني دارند شهروندان بي‌گناه اين كشور را هدف گلوله خود قرار مي‌دهند.

رژيم بحرين طي روزهاي گذشته و در سايه سكوت كشورهاي مدعي حمايت از حقوق بشر و سازمان‌هاي بين‌المللي سركوب تظاهرات مسالمت‌آميز مردم اين كشور را تشديد بخشيده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر