۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

و باز عملیات روانی

مدتی است برنامه عملیات روانی جهت حذف احمدی نژاد آغاز شده است. جهت گیری این عملیات روانی هم به سمت حذف فیزیکی است. چند روزی است که رسانه‌های نزدیک به خامنه‌ای به یاد آوری جریان بنی صدر پرداخته‌اند. یک وجه موضوع شبیه سازی زمان بنی صدر است، که پیغام آن به افکار عمومی و افراد خاص معلوم است که چیست. آن یکی عکس تبلیغاتی بنی صدر و شعارهای آن زمان او را که شبیه شعارهای احمدی نژاد است منتشر می‌کند (لینک).

و این یکی به بررسی شرایط حاد کشور در زمان عزل بنی صدر و وقایعی که پس از این عزل رخ داد اشاره می‌کند و این که با کنار زدن بنی صدر باز نظام به راه خودش ادامه داد (لینک).

و وجه دیگر هم ترور! چند روز قبل بود که وزیر اطلاعات یک کشور از طریق رسانه‌ها به مسئولین (و نه از طرق رسمی اداری به محافظان) هشدار داد که مراقب اطرافیان خود باشند چرا که گروه‌های ترور تلاش‌های خود را ادامه می‌دهند! یعنی این که محافظت از مسئولین به عهده خودشان است (لینک)!

و امروز هم سپاه اعلام کرد که به اطلاعات جدیدی در خصوص موج جدید ترورها دست پیدا کرده است و معلوم نیست چرا این خبر را به رسانه‌ها می کشانند، الا این که زمینه سازی برای اتفاقات بعدی صورت گیرد (لینک).

وجوه دیگر هم که آنقدر علنی است که نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد. موضع‌گیری‌های شدید مجلس و موج دستگیری‌ نزدیکان احمدی نژاد و البته رفتار مکارانه خامنه‌ای که در نوشته قبل به آن پرداختم.
آن بخش موضوع که قطعی است، جنبه عملیات روانی موضوع است که در حال اجراست. این ممکن است به مقاصد مختلفی در حال انجام باشد که اولین و دم دست‌ترین آن ارعاب (به طور مشخص احمدی نژاد و اطرافیانش) و آخرین آن اجرای ترور است.

چه بسا همین روزها از مسئولین کسی شهید! شود و برایش تظاهرات میلیونی هم به راه بیفتد. این کار هر چند به لحاظ سیاسی حرکتی دیوانه‌وار است اما این حکومت نشان داده که در صورت ضرورت ابائی از این گونه حرکات ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر