۱۳۹۲ تیر ۲۶, چهارشنبه

احمد خاتمی: باید دقت کرد که در دام عرفان‌های قلابی نیفتاد!

توضیح: 
توصیه احمد خاتمی برای نیفتادن به دام آنچه او «عرفان‌های قلابی» می‌نامد، رفتن به سراغ «فقها»ی سالک است. او هرگز پنهان نکرده است که چه کسی را برترین فقیه عصر حاضر می‌داند: علی خامنه‌ای. 
نکته در خور توجه آن که او عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، جامعه‌ای که خامنه‌ای در سفر خود به قم به آن‌ها نسبت به فعال بودن در خصوص توطئه دشمن در تزریق «عرفان‌های کاذب» هشدار داده بود.
او همچنین منصوب خامنه‌ای به عنوان امام جمعه پایتخت ایران است که نشان دهنده میزان اعتماد خامنه‌ای به اوست. 
منبع: خبرگزاری فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه ، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در بازدید از غرفه تهذیب بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گفت: سیر و سلوک واقعی را باید فقط در مکتب اهل بیت دید و راه را از افرادی جویا شد که عمر خود را در مسیر قال الله، قال رسول الله (ص) و فرمایش ائمه (ع) سپری کرده‌اند. نسخه شفابخش عرفان در مکتب اهل بیت (ع) و تعبد کامل به همه دین نهفته است و باید دقت کرد که در دام عرفان‌های قلابی نیفتاد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: انسان وقتی از راه دین شناسی نسخه خود را دریافت می‌کند اطمینان دارد که نسخه‌ای شفابخش دریافت کرده است بنابراین سفارش ما این است که در عرصه سیر و سلوک به سراغ فقهای سالک بروید.
وی گفت: امام راحل (ره) تصریح کرده‌اند که راه سیر و سلوک واقعی فقط از رهگذر تعبد به تمام دین می‌گذرد بنابراین اجرای تمام واجبات، مستحبات، مکروهات و محرمات است که ستون فقرات سیر و سلوک واقعی و تفاوت بین عرفان اسلامی و قلابی را به وجود می‌آورد.
خاتمی تصریح کرد: توصیه من به جوانان این است که به دام عرفان‌های قلابی نیفتند، تعبد به تمام دین نسخه اسلامی عرفان است. خیلی باید مراقب بود که به نام عرفان اسلامی، عرفان هندویی را به ما عرضه نکنند، توجه داشته باشید که عرفان ناب همان عرفانی است که در رفتار و گفتار حضرت پیامبر(ص) و حضرت سید الشهدا (ع) دیده می‌شود.
وی ابراز داشت: به دعای عرفه امام حسین (ع) توجه کنید و بعد ببینید گوینده همان دعا در روز عاشورا می‌گوید «هیهات من الذلة» بنابراین در یک کلمه عرفان اسلامی عرفان محراب و حرب است. کسی که عرفان محراب را مطرح کند و با عرفان حرب بیگانه باشد در واقع با عرفان حسینی، علوی و محمدی بیگانه است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه فرمودند که در بحث اخلاق باید از اسوه‌های عملی اخلاق الگو گرفت و به رهنمودهای آنها عمل کرد زیرا آنها رهروان واقعی راه سیر و سلوک هستند و از بزرگانی مانند مرحوم آقای قاضی و ملاحسین قلی همدانی، بهاری، بهجت و علامه طباطبایی نام بردند.
خاتمی افزود: این افراد عارفان و سالکانی هستند که راه را یافته‌اند و به خوبی و سلامت این راه را طی کرده‌اند. در سال‌های گذشته نیز بزرگان زیادی بوده‌اند که توانسته‌اند خود را به درجات بالای عرفان برسانند که از آن میان می‌توان به بزرگانی مانند مرحوم حق شناس، تهرانی و خوشوقت اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر