۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

گریه زاری بی‌نظیر بوتو!

"همین طور آقا ادامه دادند و کاری کردند که خانم بی نظیر بوتو شروع به گریه و زاری کرد و در حالی که گریه می کرد، می‌گفت: یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید. آقا بلافاصله فرمودند: «شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است . بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل بیت علیهم السلام هماهنگ کنید. از زی خودتان که مسلمانید، دست برندارید و از لباس دین خارج نشوید."
برگرفته از سایت جهان نیوز، قابل بازیابی در این لینک.
بعد از چهارده پانزده سال چه خاطراتی از صندوق حضرات بیرون می‌آید! به واقع توجه ندارند چه می‌کنند. بعد از نصیحت‌های آقای خامنه‌ای و گریه زاری بی نظیر بوتو، انتظار این بود که حجاب بی نظیر بوتو مطابق نظر آقای خامنه‌ای شود، می‌دانیم که نشد!

این‌ گونه کارها (مشابه آنچه در نوشته قبلیم گفتم) برای من یک معنا بیشتر ندارد، آقای خامنه‌ای در افکار عمومی جایگاه مناسبی ندارد، نه تنها افکار عمومی حتی در طیف مذهبی بدین گونه است.
این یک شیوه معمول عملیات روانی است که به شکل خیلی پیش پا افتاده‌ای در مورد آقای خامنه‌ای در حال اجراست. منتظر باشیم که مثلا از قول نلسون ماندلا یا دیگر افراد محبوب یا دارای اعتبار هم نقل قول‌هایی مشابه روایت شود.
***
امروز اتفاق جالب دیگری هم افتاد. مردم! کره شمالی به مناسبت سال نو در یک تظاهرات عهد بستند که تا یکسال دیگر و به مناسبت صدمین سالگرد تولد رهبر قبلی کره شمالی، به قدرتمند‌ترین کشور جهان تبدیل شوند!
چقدر رفتار حکومت‌های فرقه‌ای به هم نزدیک است.
***
مدتی است به مناسبت‌های تحصیلی رمان خوان شده‌ام. از دوستی که رمان خوان حرفه‌ای است خواستم که رمان‌هایی در فضای کنونی و شرایط ایران به من معرفی کند، که انصافا گل کاشت.
به دوستانی که احیانا نخوانده‌اند پیشنهاد می‌کنم که «1984» و «مزرعه حیوانات» نوشته جرج ارول را بخوانند، نسخه اصلی و ترجمه شده هر دو کتاب در سطح اینترنت موجود است.

به نظر من نویسنده در به تصویر کشیدن وضعیت حکومت‌هایی شبیه به ایران در قالب داستان، نبوغ خارق العاده‌ای به خرج داده است. از طریق هر دو کتاب بیشتر و دقیق‌تر می‌توان به علت گریه زاری بی نظیر بوتو و یا عهد مردم! کره در تبدیل شدن به قدرت اول جهانی پی برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر