۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

و باز آمریکای جنایتکار!

طی یک عملیات تروریستی عده‌ای از مردم بی‌گناه کشته شدند. همانطور که انتظار می‌رفت بلافاصله ایران کشف کرد که آمریکا و صهیونیزم و انگلیس و ... پشت موضوع هستند!
واقعیت امر این است که آنقدر همه چیز را به آمریکا و ... ربط داده‌اند که اگر واقعا چیزی هم به آن‌ها ربط داشته باشد، باور نکردنی به نظر می‌آید.

توی پرانتز هم یک چیزی بگویم: مدتی قبل یک دوستی مستندی از بی بی سی را به من معرفی کرد با موضوعیت روابط ایران و بریتانیا. محوریت این برنامه بر تجزیه و تحلیل تز «دایی جان ناپلئون»یزم قرار داد و اتفاقا اصلا از سریال دایی جان ناپلئون هم شروع می‌کند، که در آن شخصیت اول داستان مدام همه چیز را به انگلیس‌ها ربط می‌دهد. انصافا مستند بامزه‌ای است. مثلا خود نویسنده داستان می‌گوید که من این داستان را برای هجو این حالت مردم ایران که همه چیز را به انگلیس‌ها ربط می‌دهند نوشته بودم، اما بعد از چندین سال یک نفر من را دید و گفت که تو اول از همه موضوع رو فهمیده بودی که همه چیز دست انگلیس‌هاست! یا مثلا یک بنده خدایی کتاب را به انگلیسی ترجمه کرده است. او می‌گوید که یک بار یک خانمی پدرش را به دیدن من آورد، پدر این خانم وقتی فهمید که من کتاب را ترجمه کرده‌ام گفت تو کتاب را ترجمه نکرده‌ای بلکه اصل کتاب انگلیسی بوده و کار سرویس مخفی انگلستان و بعد به فارسی ترجمه شده ... پیشنهاد می‌کنم که این مستند را ببینید.
باری، فرض کنیم که بمب گذاری چابهار به قول کیهان به فرمان آمریکا و ... انجام شده باشد. به نظرم معنای جالبی در این گونه ادعاها نهفته است.
این که عملیات انتحاری بوده است (یا به قول خود تروریست‌ها: شهادت طلبانه)، به معنای آن است که در پشت موضوع انگیزه‌های به شدت ایدئولوژیک قرار دارد. مغز کسی که دست به چنین کاری می‌زند پر شده از اسلام و عدالت و آزادی مردم و مبارزه و جهاد و دست آخر هم بهشت و ... انگیزه‌های مالی نمی‌تواند افراد را به چنین کاری ترغیب کند.
این افراد تحت تاثیر شستشوی مغزی در مدارس اصطلاحا دینی و زیر نظر همان سیستم ملایی طالبانی، با چنین دیدگاه‌هایی پرورش می‌یابند. مدرسان هم همه مدعی اسلام و ... هستند و شعارهای ضد آمریکایی و ... آن‌ها هم گوش فلک را پر کرده است.
حال جمهوری اسلامی مدعی است که این کار اصلا با فرمان آمریکا انجام شده است. یعنی آمریکا این قدرت را دارد که حتی متعصب‌ترین مسلمانان را نیز فریب داده، تا آن‌ها هم جوانان مسلمان را ترغیب به عملیات انتحاری کنند.
اگر چنین روالی عملی است، از کجا معلوم که متعصبان مذهبی ایران نیز تحت فرمان آمریکا نباشند؟!

در مقام ادعا، هر دو سنگ اسلام را به سینه می‌زنند. هر دو مدعی هوشمندی هستند، هر دو مدعی کفر ستیزی هستند، هر دو از عدالت سخن می‌گویند و برای همه حرف هایشان هم سند قرآنی و روایی می‌آورند و از همه مهمتر این که خودشان را بر حق می‌دانند. به هر دو هم اگر ‌بگوییم که تو را آمریکا فریب داده است به گوینده می خندند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر