۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

احمد خاتمی: ترویج «عرفان‌های کاذب» طرح دشمن برای ضربه زدن به دین است!

توضیح:
اهمیت این سند در آن است که نشان می‌دهد احمد خاتمی دقیقا همان نظرات خامنه‌ای را در خصوص دشمن و راه‌اندازی به گفته او «عرفان‌های کاذب» تکرار می‌کند. او حدود سه سال بعد نیز همین دیدگاه را مجددا تکرار می‌کند.

آيت الله سيد احمد خاتمي، خطيب جمعه تهران: امروز فرهنگ انقلاب اسلامي به جهان صادر شده است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد ياس و نااميدي در بين مردم گفت: در طرح هدفمند كردن يارانه ها شاهديم كه حدود 170 سايت خارجي عليه اين طرح برنامه توليد مي كنند.

به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال بي نظير مردم از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اين سفر براي شهر قم يك دهه مبارك بود كه فصل پاييز اين شهر را به بهار تبديل كرد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه مردم قم ولايتمداري خود را پيش و بعد از انقلاب نمايان كرده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب نيز در اين سفر مردم قم را به حق مردمي صادق و برخوردار از بصيرت ناميدند.
خاتمي با اشاره به ديدار مراجع عظام تقليد با رهبر معظم انقلاب اضافه كرد: مراجع عظام تقليد نيز در اين سفر نهايت كرامت و بزرگواري خود را به نمايش گذاشتند و اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه تمام عشق و احساس خود را به مقام معظم رهبري نشان دادند.
وي با بيان اينكه سفر رهبر معظم انقلاب به قم در عرصه هاي بين المللي بسيار معنادار بود، تصريح كرد: دنياي استكبار و رهروان حقيرش در داخل كشور يعني جريان فتنه طي 17 ماه گذشته تلاش كردند تا چنين وانمود كنند كه حوزه و مراجع از نظام و ولايت بريده اند، اما اين سفر پربركت افشاي عملي دروغ آنها بود و همه دنيا ديدار مراجع با رهبري و ابراز ارادت باشكوه طلاب به ايشان را ديدند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به ديدارهاي مختلف مقام معظم رهبري در سفر 10روزه به قم اظهار داشت: مهمترين موضوعي كه در اين سفر مورد تاكيد ايشان قرار گرفت بحث «بصيرت» بود كه از 2 بعد موضع دشمن و راههاي كسب بصيرت قابل بررسي است.
خاتمي در همين زمينه با بيان اينكه بايد بدانيم دشمن در اين مقطع چه اهدافي را دنبال مي كند، يادآور شد: هدف دشمنان ضربه زدن به دين و كاستن وفاداري مردم به انقلاب است تا عقبه مردمي نظام را خدشه دار كند.
وي در ادامه تصريح كرد: ضربه زدن به دين از راههاي مختلفي چون ترويج لاابالي گري، عرفان هاي كاذب و انحرافي و تاكيد بر اسلام منهاي روحانيت كه يك تز انگليسي است، انجام مي شود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه دشمنان در عرصه ضربه زدن به دين موفقيتي كسب نكرده اند، گفت: در اين مسير مراجع نقش موثري داشته اند و نگاه به مراجع، بايد نگاه به يك سرمايه نفيس نگاه داشتني باشد.
خاتمي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص لزوم احترام به مراجع خاطرنشان كرد: مراجع تقليد سرمايه دين، عزت، سربلندي و سند افتخار ملت ايران هستند كه در عرصه هاي مختلف حضور موثري داشته اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود پيگيري تز اسلام منهاي روحانيت را روشي براي ضربه زدن به اسلام خواند و اظهار داشت: در همين زمينه برخي مغلطه آخوند حكومتي و حكومت آخوندي را مطرح كردند كه البته مقام معظم رهبري در سفر به قم اين موضوع را به خوبي تشريح كردند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران اسلام منهاي سياست را يكي ديگر از راههاي ضربه زدن به دين دانست و گفت: اسلام منهاي سياست همان سكولاريسم است كه يك جريان حقير آن را دنبال مي كند؛ اين افراد همان كساني هستند كه با اصل حاكميت دين، قرآن و امام زمان(عج) مشكل دارند.
خاتمي با بيان اينكه اندك متحجرين بي توجه نيز اين مسئله را دنبال مي كنند، افزود: اين افراد در مجالس خود به دنبال آخوند و مداح ضدانقلاب يا بي تفاوت هستند تا نامي از امام(ره)، انقلاب و شهدا به ميان نيايد.
وي در ادامه سخنان خود به راههاي كسب بصيرت در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: اولين نكته اين است كه بدانيم دشمن در چه سمت و سويي حركت مي كند و جرياني كه دشمن از آن تجليل مي كند، براي ما معيوب خواهد بود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در همين زمينه به طرح هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: مثلا در طرح هدفمند كردن يارانه ها شاهديم كه حدود 170 سايت خارجي عليه اين طرح برنامه توليد مي كنند تا از اين راه دل مردم را خالي كنند و همين مسئله نشان مي دهد كه اجراي اين طرح به ضرر آنها است.
خاتمي همچنين به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص شاخص هاي حق اشاره كرد و يادآور شد: همه بايد بدانند كه شاخص حق، چهره ها نيستند بلكه براي شناسايي حق بايد به معيارهاي آن مراجعه كرد.
وي در ادامه فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص حوزه هاي علميه را منشوري اجرايي براي حوزه هاي علميه و طلاب خواند و تصريح كرد: دشمن براي از بين بردن عقبه مردمي نظام، تلاش مي كند مشكلات را بزرگ نمايي كند، اما بايد تاكيد كنيم كه جمهوري اسلامي ايران در هيچ عرصه اي بحران زده نشده است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در همين زمينه به حوادث اخير فرانسه اشاره كرد و گفت: اگر يك صدم اين اتفاقات براي ايران رخ مي داد بوق هاي استكباري به بزرگنمايي آن مي پرداختند، در آمريكا هم تعداد بانكهاي ورشكسته در سال 2010 به 139بانك رسيده است كه همه اين موارد نشان از وجود بحران هاي متعدد در كشورهاي غربي است.
خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود به مناسبت هاي مختلف 13آبان در سالهاي گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان 58 به دست دانشجويان پيرو خط امام(ره)، اتفاقي بود كه موجب تحقير آمريكا شد و حضرت امام(ره) نيز به حق، لقب شيطان بزرگ را به اين كشور استكباري دادند.
وي با بيان اين كه مردم ايران در تمام سال هاي بعد از انقلاب در هر مناسبتي شعار «مرگ بر آمريكا» را سر داده اند. اضافه كرد: آمريكا بايد بداند تا زماني كه خوي استكباري خود را كنار نگذارد آرزوي مذاكره با ايران را به گور خواهد برد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان سخنان خود به وضعيت عراق اشاره كرد و يادآور شد: در شرايطي كه گروه هاي عراقي به سمت ايجاد آرامش در اين كشور حركت كرده و مشكلات آنها در حال حل شدن است، برخي كشورهاي منطقه و آمريكا نمي توانند استقلال عراق را تحمل كنند و به دنبال يك عراق ناامن هستند، اما بايد بدانند كه دود اين ناامني به چشم آنها نيز خواهد رفت. همچنين سيداحمد خاتمي در خطبه اول نماز جمعه ديروز تهران با پرداختن به بحث «دعا» و شرايط آن عنوان داشت: ائمه معصومين(ع) فرمودند «اظهار ذلت پيش هر كسي بد است، اما اظهار ذلت پيش خداوند نهايت عزت است» و آن كس كه اظهار ذلت در پيشگاه خداوند داشته باشد و گداوار از خداوند آرزوهايش را طلب مي كند، او عزيز دنيا و آخرت است و بايد اين گونه دعا كنيم.
وي ادامه داد: در رواياتي از اميرالمومنين(ع) آمده است كه «بايد با ذلت و خاكساري از ذات مقدس ربوبيت درخواست كنيم و جز درب خانه خدا، نبايد به درب خانه كسي رفت و هر چه مي خواهيم بايد از او طلب كنيم».
آيت الله خاتمي در ادامه سخنانش به بيان نكته ديگري در نحوه دعا كردن پرداخت و خاطرنشان كرد: نبايد هنگام دعا كردن فقط خودمان را دعا كنيم، بلكه بايد به فكر ديگران هم باشيم، از سيره حضرت زهرا(س) استفاده مي شود كه بايد اول براي ديگران دعا كنيم. وي در همين زمينه به بيان روايتي پرداخت و گفت: از امام كاظم(ع) روايت شده كه «حضرت زهرا(س) وقتي مي خواستند دعا كردن را شروع كنند، براي مومنين و مومنات دعا مي كردند و براي خودشان دعا نمي كردند» بنابراين اگر مي خواهيد دعاهايتان مستجاب شود، دگردوستي را هم ياد بگيريد و عمومي و براي همه دعا كنيد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري نكته مهم ديگر در باب دعا كردن را بلند گرفتن همت دانست و گفت كه از اهل بيت عصمت و طهارت در رابطه با دعا كردن عنوان شده آن است كه فرموده اند همت تان را در باب دعا بلند بگيريد.
وي افزود: منطق مكتب اسلام اين است كه در همه عرصه ها همت را بالا و بلند مي گيرد، در عرصه مسائل علمي همت بلند جوانان ما كه به لطف خداوند استعداد نيز دارند باعث شده كه به بالاترين قله ها برسيم.


امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: اول انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، امام خميني(ره) فرمودند «ما انقلاب مان را به جهان صادر مي كنيم» و ما امروز در 32 سالگي انقلاب اسلامي مي بينيم كه «فرهنگ انقلاب اسلامي ايران به جهان صادر شده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر