۱۳۹۸ آذر ۷, پنجشنبه

نامه سیزدهم من به علی خامنه‌ای

رهبری تحریف‌گر و منافق حکومت، آقای علی خامنه‌ای
آن چه در دیدار با بسیجیان در تحریف آنچه که از بدیهیات و واضحات قرآنی دانسته می‌شود، بیان کردید، پرده دیگری از فرورفتن در آتشی است که روز به روز در درونتان شعله‌ور و شعله‌ورتر می‌شود.
گفتید: اسم بسیج کشور ما، [یعنی] مجموعه‌ی شما چیست؟ «نیروی مقاومت بسیج مستضعفین». مستضعفین چه کسانی هستند؟ مستضعفین را بد معنا میکنند؛ مستضعفین را به افراد فرودست یا حالا اخیراً -یعنی این چند سال اخیر باب شده- اقشار آسیب‌پذیر [معنا میکنند]، یعنی آسیب‌پذیران؛ نه، قرآن مستضعف را این نمیداند، قرآن میگوید: وَنُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَنَجعَلَهُم اَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوٰرِثین؛(۶) مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّه‌ی عالَم بشریّت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که وارثان زمین و همه‌ی موجودی زمین خواهند بود؛ بسیج مستضعفین این است. مستضعف یعنی آن کسی که بالقوّه صاحب وراثت عالَم است، بالقوّه خلیفةالله در زمین است،‌ بالقوّه امام و پیشوای عالَم بشریّت است.

نمی‌دانم آیا تحریف به این وضوح آیا اصلا ارزش تحلیل و تفسیر دارد و یا نه. دیگر به کسی که چنین می‌کند امیدی نیست، امیدی که من شخصا خیلی وقت است به شما ندارم. آنقدر هم شما و حکومتتان به اسم دین و به نام خدا دروغ گفته‌اید، جنایت کرده‌اید و فساد پراکنده‌اید که این یک قلم در میان آن‌ها گم است.
اما از آن‌جا که این موضوع در واقع انعکاس رویکرد شما در قبال مستضعفانی است که این روز‌ها حکومتتان را، و اگر نیک بنگریم خودتان را به آتش کشیده‌اند بی مناسبت ندیدم که به سهم خودم نسبت به این قلب کردن حقیقت بی‌تفاوت نمانم.
شما به خوبی می‌دانید مضمون آیاتی که قبل از این آیه قرار دارد چیست. قوم موسی و ستمی که فرعون بر آن‌ها روا می‌داشت: پسرانشان را سر می‌برید و دخترانشان را زنده نگه می‌داشت ... و بعد داستان تولد موسی و به آب انداختن او و ...
توضیح واضحات است، بر اساس قرآن منظور از مستضعفین قوم موسی است، قومی محروم، فرودست و ستم دیده. در این روایت پیشوا و وارث شدن آن‌ها نتیجه اراده خداوند است و نه در ذات مستضعف بودن آن‌ها. قوم موسی هم بالقوه خلیفه الله نبودند، در عمل هم خلیفه‌الله نشدند!
در تفسیرهای سنتی قرآن که اتفاقا توسط مجموعه‌های زیردستی خود شما انجام شده هم خبری از این کشف جدید شما نیست. در سخنرانی‌های آقای خمینی هم به وضوع مستضعفین همان تعریفی دارد که هر عقل سلیمی از این کلمه می‌فهمد. حافظه تاریخی من و امثال من هم به یاد دارد که مستضعف در اوایل انقلاب معنایش چه بود.
مشکل شما از آن‌جا شروع می‌شود که در این سناریو شما فرعون هستید اما لباس موسی بر تن کرده‌اید. دستگاه سرکوبی دارید در پوست «بسیج مستضعفین»، بر علیه مستضعفین. جایی در اعماق وجودتان به تناقض رسیده است و می‌خواهد آب سردی بر حرارت این تناقض بریزد اما تحریف در واقع بنزینی است که بر این آتش می‌ریزید.
آتش بیرونی که به جان مملکت افتاده، انعکاس آتشی است که فرو خورده‌اید و فرو می‌خورید؛ هر روز بیش از دیروز!
و می‌توان انتظار داشت که آتش بیرونی هم روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.
افسوس که دامن این آتش به همه مردم ایران صدمه خواهد زد.
محسن نمکیان
هفتم آذر ۱۳۹۸
بیست و هشتم نوامبر ۲۰۱۹
نورنبرگ، آلمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر