۱۳۹۲ مرداد ۲۱, دوشنبه

تولید نرم افزار در تخریب جریانات معناگرا

توضیح:
برخورد با جریانات معناگرا با اسم رمز «عرفان‌های کاذب» هر روز ابعاد جدید تری به خود می‌گیرد. از تربیت مبلغ در حد کارشناس ارشد و اعزام به نقاط مختلف، و برگزاری سمینار و چاپ کتاب و تعداد بیشماری وب سایت گرفته تا اعلام نظر‌های رسمی مقامات ارشد جمهوری اسلامی مبنی بر برخورد قاطع با این جریانات. شیوه برخورد تبلیغاتی هم از یک خط مشترک ثابت و قابل پیش بینی پیروی می‌کند، مخلوط کردن واقعیت  با دروغ و نسبت دادن موارد تعجب برانگیز به این گروه ها که البته شیوه مرسوم حکومت اسلامی است. این بار خبرگزاری فارس از تهیه نرم افزاری برای نقد «عرفان های کاذب» خبر داده است. نکته قابل توجه تصریح مدیر این پروژه مبنی بر این که این نرم افزار پیرو منویات رهبری منتشر شده است.

نرم‌افزار «پیشوایان گمراهی» در نقد عرفان‌های کاذب تولید شد
مدیر پروژه تدوین و آماده‌سازی نرم‌افزار «پیشوایان گمراهی» از انتشار این نرم‌افزار خبر داد و گفت: این نرم‌افزار پیرو منویات رهبری منتشر شده و در آن بیش از 600 دقیقه درسنامه و 130 مقاله اساتید در این نرم‌افزار گنجانده شده است.
خبرگزاری فارس: نرم‌افزار «پیشوایان گمراهی» در نقد عرفان‌های کاذب تولید شد. 
سید مهدی روحانی مدیر پروژه تدوین و آماده‌سازی نرم‌افزار «پیشوایان گمراهی» به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: کلیت این نرم‌افزار درباره معنویت‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب است که در 15 فصل تدوین شد.
وی با اشاره به اینکه فصل نخست نرم‌افزار کلیاتی است که به جنبش‌های نوپدید و شاخص‌های معنویت کاذب و حقیقی پرداخته است، افزود: در سایر بخش‌ها نقد و بررسی شبه معنویت‌های مسیحی، یهودی (کابالا)،‌ دالایی لاما، سای‌بابا، یوگا، کاستاندا، اکنکار، پائولو کوئلیو (براساس مباحث کتاب‌هایش)، شیطان‌گرایی، تصوف، عرفان حلقه و فرضیه جذب (راز) صورت گرفته است.

 

روحانی با تأکید بر اینکه حوزه‌های بهاییت، وهابیت،‌ فراماسونری و صهیونیسم در این اثر پوشش داده نشده است، افزود: بیش از 600 دقیقه درسنامه و 130 مقاله اساتید در این نرم‌افزار گنجانده شده است، از جمله در بخش تصوف سخنان حجت‌الاسلام خسروپناه، ریس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در نرم‌افزار ارایه شده است.
وی یکی از اهداف خود از تدوین چنین نرم‌افزاری را تحقق منویات رهبری دانست و گفت:‌ ایشان در سال 89 در اجتماع بزرگ مردم قم از این مسایل و عرفان‌های نوظهور صحبت کرده بودند و در بخشی از سخنانشان گفتند که «این مسئله از ماجراى سلمان رشدى آغاز شد تا فیلم‌هاى ضد اسلام هالیوودى، تا کاریکاتورها، تا قرآن‌سوزى، تا حوادث گوناگونى که علیه اسلام در این گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ بى‌بندوبارى و اباحی‌گرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب - جنس بدلى عرفان حقیقى - تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ اینها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.»
روحانی در ادامه افزود: در این نرم‌افزار 15 فصل درسنامه، چکیده، پرسش و پاسخ، آرشیو تصاویر و آرشیو فیلم و مستند تعدادی از فصول ارایه شده است.
وی تفاوت این نرم‌افزار با سایر آثار را در ارایه آموزشی آن به صورت نظام‌مند به شمار آورد و گفت:‌ خوشبختانه این اثر تاکنون مورد استقبال قرار گرفته و امیدوارم در مراکز و نهادها برای برگزاری دوره آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

علاقمندان برای تهیه این نرم‌افزار می توانند با شماره تلفن 66063805-021  موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه تماس بگیرند و یا برای خرید اینترنتی به وبگاه www.armancenter.ir مراجعه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر