۱۳۹۳ آبان ۲۵, یکشنبه

وخیم بودن وضعیت محمد علی طاهری در پی اعتصاب غذا در زندان


«محمدعلی طاهری» زندانی عقیدتی جمهوری اسلامی ایران به دلیل ضعف شدید جسمانی در حین اعتصاب غذا شرایط وخیمی دارد.
به گزارش سحام، وی پس از ۲۳ روزاعتصاب غذا، به دلیل ضعف جسمی شدید، در روزهای اخیر چندین بار بیهوش شده  و سپس با تزریق دارو و سرم دربهداری زندان اوین به حالت هوشیاری رسیده است.
براساس گزارش‌های رسیده به سحام، اعتصاب غذای این زندانی عقیدتی دراعتراض به بازبودن پرونده ای است که وی در آن متهم به «فساد فی الارض» شده است و بازجویان درتلاش‌اند با نگهداری وی در زندان انفرادی، دلایل و قرائن لازم را دراین خصوص جمع آوری کرده تا حکم اعدام وی را از دادگاه‌های فرمایشی اخذ کنند.

محمدعلی طاهری اعلام کرده که «اگر قراراست حکم ناعادلانه و غیرانسانی درباره من اخذ شده و خونم ریخته و پای‌مال شود، ترجیح می‌دهم با اعتصاب غذا از بین بروم تا از پای‌مال شدن خون خود جلوگیری کند».
سیستم امنیتی- قضایی حکومت ایران درتلاش درجهت جمع آوری مدارک برای اخذ حکم ارتداد علیه محمدعلی طاهری ست  و بدین منظور شاکیان خصوصی ساختگی را فراهم کرده تا علیه وی شهادت و شکایات غیرواقعی را مطرح کنند. این اتفاق، دقیقا مشابه همان اتفاقی ست که برای «محسن امیراصلانی» افتاد و سیستم امنیتی جمهوری اسلامی با فراهم کردن دو شاکی خصوصی علیه وی، حکم اعدام وی را به جرم «تجاوز به عنف» اخذ و این زندانی عقیدتی را اعدام کرد؛ سناریویی که پیش‌تر با اطلاع رسانی سحام، فاش شد. اکنون نیز سیستم امنیتی جمهوری اسلامی درتلاش است تا مقدمات اعدام محمدعلی طاهری را به اتهام «افساد فی الارض» فراهم کرده و زمینه اخذ واجرای حکم اعدام این زندانی عقیدتی را توسط دادگاه‌های فرمایشی انقلاب، فراهم کند تا اعدام زندانیان عقیدتی، به دلیل جرائم دیگری به جز دلایل عقیدتی صورت گیرد و جمهوری اسلامی از فشار مجامع بین المللی برای اعدام زندانیان به دلیل ابراز عقیده بکاهد.
این درحالی‌ست که آقای طاهری به جرم دگراندیشی و پایه گذاری عرفان حلقه، از۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در زندان انفرادی به‌ سر می‌برد.

پیش‌تر نیز محمدعلی طاهری دست‌نوشته ای را دراختیار سحام قرار داده بود که دراین دست‌نوشته، به فشارهای فزاینده امنیتی به خود و سایر زندانیان سیاسی- امنیتی اشاره کرده است. وی در این دست‌نوشته، آمادگی خود را برای شهادت درخصوص شکنجه های وارده برخود، درحضورنماینده ویژه حقوق بشرسازمان ملل درامورایران اعلام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر