۱۳۹۳ شهریور ۳۰, یکشنبه

این قو چرا اینقدر عصبانی است؟

قوها، به خصوص قوی نر، نسبت به خانواده خود بسیار «غیرتی» هستند. کسانی که تجربه کتک خوردن از قوها را داشته باشند می‌دانند که این پرندگان زیبا می‌توانند به راحتی با ضربات بال خود انسان را گوشمالی بدهند.
زمانی به دلیلی وارد محدوده زندگی یکی از این قوها شدم که البته نسبتا اهلی شده بود اما در آن محدوده خودش هم برای خودش برو و بیایی داشت. می‌خواستم پرنده نر را بگیرم، اما او با حرکتی شبیه به آن چه در ویدئوی زیر می‌بینید به من حمله می‌کرد. او شبیه به پهلوان‌های داخل فیلم‌ها بین من و پرنده ماده حائل شد و او را به فضایی امن هدایت کرد. بعد به من نزدیک شد و شروع به حمله کردن کرد. در نهایت او را گرفتم.
کار که تمام شد پرنده را رها کردم. حس کردم که بنده خدا گویی غرورش شکسته شده بود. دیگر از آن پرنده پف کرده تهاجمی خبری نبود. فکر کردم که نبایستی او را در این حالت رها کنم. نزدیکش شدم و وانمود کردم که از او می‌ترسم. پرنده باز شیر شد، دنبالم گذاشت و چند ضربه سنگین نثارم کرد! پاهایم در چند نقطه کال و کبود شد و جای ضرباتش تا چند روز درد می‌کرد.
ویدئوی زیر هم لحظه ای شبیه به ماجرای بالا را نشان می‌دهد. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر