۱۳۸۷ مرداد ۲۱, دوشنبه

احمد خاتمی نسبت عرفان‌های دروغین هشدار می‌دهد

توضیح:
به نظر می‌رسد که در این مقطع نگرانی حکومت «عرفان‌های دروغین» در فرم سنتی آن است، عرفان در لباس روحانیت و یا تصوف، همان گونه که خامنه‌ای چند ماه بعد هم به همین موضوع اشاره می‌کند.

منبع: تبیان
هشدار امام جمعه موقت تهران نسبت به عرفانهاي دروغين
خاتمي
آيت الله سيد احمد خاتمي در دوره پيش حوزوي مدرسه علميه آيت الله مجتهدي تهران هدف جريان هاي عرفاني دروغين را پرورش ضد انقلاب در لباس روحانيت دانست.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله سيد احمد خاتمي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، نوزدهم مرداد ماه در جمع قبول شدگان آزمون ورودي به مدرسه علميه مروي تهران گفت: علماي شيعه مرزبانان دين هستند و كارشان جلوگيري از ورود دشمن و آسيب زدن دشمن به فكر و فرهنگ مردم است.
آيت الله خاتمي با تشبيه جلسه شروع به تحصيل طلاب پايه اول به جلسات اعزام رزمندگان به ميدانهاي نبرد حق عليه باطل گفت: كاري كه حوزه هاي علميه به عهده دارند جهاد در راه خداست.
وي با تاكيد بر اينكه ورود به حوزه علميه، ورود به خانه امام زمان (عج) است، اظهار داشت: در تحصيلات حوزوي انگيزه مهم است و تاثير مستقيم بر فعاليتهاي علمي طلاب دارد.
استاد خارج فقه مدرسه علميه مروي تهران افزود: افرادي كه با انگيزه تصدي شغل و موقعيت به حوزه مي‌آيند مدرك گرا شده و عميق درس نمي‌خوانند.
آيت الله خاتمي طلابي كه با انگيزه خدايي وارد حوزه علميه مي شوند را موفق دانست و گفت: اين افراد يادگيري مسائل دين و پاسداري از دين را به عنوان دليل و هدف ورود به حوزه ذكر مي‌كنند.
وي با بيان اينكه اينگونه افراد آمده اند تا سرمايه هايي را كه براي پاسداري از دين لازم است كسب كنند، اظهار داشت: ثمره اين طرز تفكر اين است كه طلبه درس را مانند نماز تكليف مي‌داند و تعطيلي بيجا در درسش مشاهده نمي‌شود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه طلاب بايد از ابتداي ورود به حوزه انگيزه خود را مشخص كنند، خطاب به پذيرفته شدگان آزمون ورودي حوزه علميه گفت: اگر انگيزه خود را خالص كنيد و براي مرزباني از دين وارد حوزه شويد، خدا شما را كمك مي‌كند و مورد عنايت ائمه اطهار(ع) قرار مي‌گيريد.
وي با بيان اينكه تقوا ستون فقرات و لازمه كسب علوم حوزوي است، گفت: افرادي كه درس را با تقوا خوانده‌اند، اگر از جهت علمي رشد نكرده اند خدا به زندگيشان بركت داده و آنهايي كه درسشان همراه تقوا نبوده در حالي كه رشد علمي داشته‌اند، اما شكست خورده اند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه در دوران دفاع مقدس نسبت روحانيون شهيد از اقشار ديگر بيشتر بوده است، گفت: نورانيت و تقوا در بين حوزويان به نسبت ساير اقشار بيشتر است.
آيت الله خاتمي عرفان هاي قلابي و بدلي را از آفت هاي مسير طلاب برشمرد و گفت: اين جريانها با ارائه الگوي بدلي اول به طلاب مي‌گويند كاري به كار ديگران نداشته باش و در مرحله بعد مي‌گويند به درسها دقت كن و كاري به انقلاب هم نداشته باش.
وي با هشدار به طلاب نسبت به عرفانهاي دروغين افزود: اينها مي‌خواهند از طلاب الگويي بسازند كه هيچ خدمتي به انقلاب نكرده و در نهايت يك ضد انقلاب در لباس روحانيت بپرورانند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه امام خميني(ره) بزرگ مردي بود كه به اسلام و به روحانيت عزت داد، گفت: امام خميني(ره) براي عزت دين و روحانيت زجر كشيده است و جفاي به امام راحل جفايي است كه بي‌پاسخ نمي‌ماند.
وي احترام مردم به علماي دين و مقام معظم رهبري را نتيجه زحمات امام خميني(ره) دانست و گفت: طلاب و روحانيان بايد با آرمانهاي بلند امام خميني(ره) همراه باشند و در راه پاسداري از انقلاب بكوشند.
استاد خارج فقه مدرسه علميه مروي با بيان اينكه لغزشگاه و پرتگاه در مسير راه طلاب زياد است، اظهار داشت: انس با قرآن و توسل به اهل بيت(ع) طلاب و روحانيون را از آسيب پذيري حفظ مي‌كند.
وي با معرفي امام خميني(ره) به عنوان الگويي بزرگ براي طلاب و روحانيان گفت: بايد زندگي طلبگي را به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) گره بزنيم و التماس كنيم اين افتخار سربازي را از ما بپذيرند.
عضو شوراي عالي حوزه علميه قم خطاب به طلاب گفت: از دوست بي‌تقوا بپرهيزيد و در انتخاب هم مباحثه‌اي تقوا را بيشتر از علم ملاك قرار دهيد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه ما رقابتي بين حوزه و دانشگاه قائل نيستيم، گفت:طلاب بايد در حوزه علميه تقويت نظام را از طريق علوم ديني پيگيري كنند و دانشجويان هم  از طريق رشته خودشان.
وي در رابطه با منع تحصيل همزمان در حوزه و دانشگاه گفت: تجربه مديريتي نشان داده است كه افرادي از حوزه علميه به عنوان سكوي پرش براي دانشگاه استفاده كرده و در نهايت پس از استفاده از خدمات و امكانات حوزه علميه بدون هيچ خدمتي حوزه را رها كرده اند.

آيت الله خاتمي سير دروس حوزوي را براي سازندگي كافي دانست و اظهار داشت: افراد بهانه جو نمي‌توانند با اين سير راه را بپيمايند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر