۱۳۸۷ آذر ۱۰, یکشنبه

خامنه‌ای: نشان دادن جریان صحیح، راه جلوگیری از گرایش به عرفان‌های دروغین

توضیح:
گویا در این زمان خامنه‌ای بیشتر از جانب جریاناتی چون تصوف احساس خطر می‌کرده است. عرفانی که او آن را دروغین می‌داند.

تجلیل رهبر معظم انقلاب از شخصیت والاى آیةاللّه بهارى همدانى
در این همایش باشکوه ابتدا بیانات مقام معظم رهبرى در جمع اعضاى ستاد کنگره آیةاللّه شیخ محمد بهارى قرائت شد.
مقام معظم رهبرى در دیدار اعضاى ستاد برگزارى این کنگره، برگزارى آئین‌هاى نکوداشت براى بزرگان را کار بجا و شایسته دانستند و با عظیم‌القدر و گمنام دانستن برجسته شخصیت مرحوم شیخ محمد بهارى، بیان داشتند: اگر با استفاده از آثار و برکات وجودى ایشان در جامعه ما بخصوص در این اوان که جوانان ما میل به معنویت و مسایل عرفانى و معنوى زیاد دارند، جریان‌هاى صحیح و صراط مستقیمى که مرحوم بهارى آن را به ما نشان دادند، جلوى پاى افراد قرار بگیرد، گرایش به این عرفان‌هاى دروغین و سلسله‌هاى عجیب و غریب و مخلوط و مغشوش پیش نمى‌آید.
حضرت آیةاللّه خامنه‌اى تصریح کردند: مرحوم آقاى حاج شیخ محمد بهارى رضوان ‌اللّه ‌علیه شخصیت خیلى برجسته‌اى است.
ایشان هم فقیه بزرگى هستند و هم عارفند. عرفان ایشان از نوع این عرفان‌هاى خانقاهى و این چیزها مطلقا نیست و با اینها مخالفند. لکن ذوق، وجد حال و بهجت معنوى در پرتو استفاده از کتاب و سنت و از روش معصومین علیهم‌السلام این شاخصه عمده راهى است که این بزرگواران طى کرده‌اند که البته ایشان شاگرد مرحوم آخوند ملاحسینقلى همدانى هستند که آن بزرگوار شاخص این سلسله است.
رهبر معظم انقلاب با تشریح مراتب فراگیرى سلوک عرفانى مرحوم آخوند ملاحسینقلى همدانى در محضر مرحوم آقا سید على شوشترى، معرفت و مقامات عرفانى ایشان را برجسته دانستند که مورد قبول همه است و ایشان شاگردانى مثل شیخ محمد بهارى را تربیت کرده است.

مقام معظم رهبرى هم‌چنین از مرحوم شیخ محمد بهارى به‌عنوان یکى از شاگردان برجسته مکتب اسلام و توحید یاد کردند و خاطر نشان کردند: ایشان منشاء برکات زیادى در نجف بوده و شاگردان خوبى تربیت کرده و آثار کم و محدود ولى بسیار پرمغز و پرتاثیرى از خودش بجاى گذاشته است که همین تذکرةالمتقین که بارها چاپ شده و هم‌چنین مکتوبات ایشان، جزو آثار بجاى مانده از مرحوم شیخ محمد بهارى است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر